justlikeyou

Just like you

Még nincsen gyerekem #ésakkormivan

2018. február 25. - justlikeyou

A provokatív cím után kicsit diplomatikusabb vélemény nyilvánítással folytatnám, annak ellenére, hogy elég érzékenyen érint a téma.

Harmincéves elmúltam, még nincsen gyerekem és a következő pár évben valószínű nem is lesz. Ezzel gyanítom nem vagyok egyedül, mégis a közvetlen környezetem ellenállhatatlan vágyat érez arra, hogy folyamatosan győzködjön, hogy legyen. Lényegében elvárás ez a korombeliek irányába, és már-már átfordul megbélyegzésbe. Hogy karrierista… hogy nincsen helyén az értékrendje… hogy nem látja mi az élet igazi értelme…

Úgy látom – és ezzel véletlenül sem szeretnék megbántani senkit – hogy azújdonsült anyukák a hirtelen boldogságukban a nem gyermekes társaikat elkezdik rábeszélni a gyermekvállalásra, abba bele sem gondolva, hogy valószínű oka van annak, hogy a másik még nem tart ott.

Mert mondjuk nincs még abban az életszakaszban az illető, nem tart ott a párkapcsolata, egészségügyi oka van, anyagi oka, vagy egyszerűen nem szeretne.

Személyes tapasztalat, hogy amikor szakmai vagy egyéb terveimről mesélek a családos ismerőseimnek megkapom azt a kérdést, hogy ezek egyfajta pótcselekvések amiért még nincsen gyermekem, hozzáfűzvehogy az anyaság az élet értelme. Ezt meglehetősen indiszkrétés beszűkült hozzáállásnak tartom.

Természetesen én is úgy gondolom, hogy egy nőnek az, hogy anya lesz valóban kiteljesíti az életét.Ugyanakkor – és ezzel lehet egyetérteni, vagy sem–  akkor van ideje a gyermekvállalásnak, ha az ember megérett rá. Amennyiben az egy felelősségteljes döntés, nem pedig egy társadalmi nyomás. Amikor tényleg érzi, hogy na most már jó anya leszek. Mert – és ez egyénenként változó –elértem az életben azokat a célokat, amiket szerettem volna…megéltem azokat az élményeket, amiket szerettem volna és lenyugodtam… megvan a párom, aki a gyermekem jó édesapja lesz…Összefoglalva, ha úgy érzem, hogy megvan a megfelelő indíttatás és élethelyzet ahhoz, hogy jó szülő legyek.

Nekem még nincs meg és pont.

Köszönöm a figyelmet!

A bejegyzés trackback címe:

https://pontmintte.blog.hu/api/trackback/id/tr8813698100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PixiMixi 2018.02.26. 17:39:05

Nyugi, ha végre lesz gyereked, majd azzal fognak cseszetni random emberek, hogy “Éééés? Mikor jön a kistesó? ;) ;) ;) “
Aztán ha úgy vagy mint én, hogy azt válaszolod erre, hogy soha, barátom; akkor majd kapod a rosszalló telintetetket.
Tapasztalat.

Csipyke 2018.02.26. 21:51:49

Ha eszed van, nem is lesz. Jaj, en akkor mondtam, hogy teso sose lesz, mikor mar terhes voltam vele

Pic 2018.02.28. 10:17:07

Én csak nnyit mondok a cikkírónak, hogy hasonlóképpen gondolkoztam mint ő.

Aztán elég későre lett egy gyermek és akkor döbbentem rá, hogy mekkora barom voltam.
A gyerek egy csoda.
Ja, hogy van vele némi macera?? Mint mindennel az életben ami jó.

teetotaler 2018.02.28. 11:26:35

Én 30 éves vagyok férfi vagyok, egy 3 hónapos kislány büszke apukája.

Semmiképpen nem akarom megmondani bárkinek, hogy vállaljon gyereket, nyilván ez egy (két)személyes döntés. De pár dolog azért eszembe jutott erről a posztról.

Manapság mindenki készen akar állni mindenre. Várják az emberek azt a mágikus pillanatot, amikor hirtelen varázsütésre az ember "készen áll". Ilyen nincs, nem is lesz. Három hónapja készen álltam arra, hogy apa leszek? Nem, dehogy, annak ellenére hogy próbáltam felkészülni. Ennek ellenére most úgy érzem, hogy jól csinálom a dolgokat. Ugyanígy van ezzel a feleségem is.

Persze nyilván kell egy megfelelő anyagi háttér, nem kell 15 négyzetméteres lakásba gyereket szülni, de itt most nem is az anyagi részéről beszéltem.

Azt írod, hogy elmúltál 30 éves. A helyzet az, hogy a legmegfelelőbb nap a gyermekvállalásra tegnap volt, és minden egyes nappal kevésbé alkalmas a tested arra, hogy gyereket szülj. Ez talán kegyetlenül hangzik (mint minden, ami biológiával kapcsolatos), de sajnos igaz. Minden egyes nappal 30 fölött nagyobb az esély a Down-kórtól kezdve a koraszülésen át és mindenféle egyéb komplikációra. Feleségem most 28 éves, és biológiailag már ez is késő az első gyerekhez. Nem is csoda, hogy soha az emberiség történelmében nem volt ennyire kitolódva az első gyermek születésének időpontja. Az ideális valahol 20 körül van, nem 30 körül. Ahogy említettem: ezek tények, lehet rajtuk felháborodni, de tessék az evolúciót hibáztatni. Ezek után érdemes elgondolkodni, hogy mi is számít felelősségteljes döntésnek a gyermekvállalást illetően, mert sajnos nem a 30 utáni szülés. Mindenesetre nem sok értelme van azon meglepődni vagy felháborodni, hogy egy egészséges utódnemzési korának végéhez közelítő nőtől megkérdezik, hogy tervez-e gyereket. Sajnos ez közel sem társadalmi, hanem biológiai nyomás. Főleg akkor, ha nem akarsz egykét, mint ahogy mi sem.

Végül pedig egy dolog, ami még messze van, de szeretek hosszú távra gondolkodni: szeretném, ha aktív részese lehetnék az unokáim életének. Mivel 60 és 70 éves kor között elég nagy a különbség, így nem mindegy, hogy 30 vagy 40 évesen vállalok gyereket.
süti beállítások módosítása