A kék farmer-fehér póló kombináció megjelenése és elterjedése a divatban szorosan összefügg a 20. századdal. Az érdekesség az egészben, - mármint a két öltözék elterjedésében -, hogy nem szimplán egy új és népszerű viseletről volt szó, amit idővel a divattervezők is felfedeztek maguknak, hanem hogy mindezek mentén szépen lekövethetjük a korszak fontos társadalmi és kulturális változásait is.
A kék farmer és fehér póló viselőjéről nemigen lehetett megállapítani, az addigi öltözékekhez képest, hogy milyen társadalmi rétegnek a tagja, milyen hivatást űz, vagy tradicionálisan milyen kultúrából jött, hiszen itt már nem egyedi tervezésű ruhákról volt szó, hanem kifejezetten tömeggyártásra szánt széles rétegek számára elérhető öltözékről.
A farmert a 19. században a cowboyok viselték, mivel masszív, nehezen elszakítható nadrágra volt szükségük. Ezt is ábrázolta a Levi’s emblémája, amin a két ellentétes irányba haladó ló nem tudja a ruhadarabot elszakítani. A fehér póló pedig az amerikai hadseregben lett rendszeresítve még az első világháború idején.
Vegyük sorra néhány híresség példáján keresztül ezt a viseletet:
Elvis Presley, amikor az ötvenes évek második felében bevonult katonának a megszokott fehér pólót viselte, amelynek praktikuma a réteges öltözködésben volt. Azonban a fehér pólónak volt egy másik konnotációja, amely a második világháború után terjedt el, mégpedig az, hogy leginkább katonák hordták, azaz az ilyen ember megjárta a második világháborút, és ölhetett is, vagyis kemény fickó státuszt kölcsönzött a viselőjének.
Gondoljunk csak a Marlon Brando által játszott durva Stanley Kowalskira, aki szintén megjárta a háborút.
A fehér póló az ötvenes évektől a lázadás szimbóluma lett. James Dean, Jim Stark szerepében a Haragban a világgal című filmben a farmer és fehér póló kombinációját viseli. Mint ahogy Marlon Brando Johnny Strabler szerepében, a Vadban.
A filmbeli karaktereikben a közös, hogy megtestesítették a lázadó ifjúságot, akik szemben állnak a társadalmai konvenciókkal, megtagadják a szüleik világnézetét. Ők már az új generáció, akik nem szenvedték meg a háborúkat. Ruházatuk már kifejezi a számukra fontos eszmeiségeket, mint a szabadság vagy éppenséggel az értelmetlen konvenciók elleni szembenállás.