justlikeyou

Just like you

Miért veszel fel olyan felsőt, amiből kilátszik a hasad?

- avagy önbizalom-romboló kritikák -

2017. március 12. - justlikeyou

Elöljáróban elmondanám, hogy egyik nagymamámat leszámítva, a családom minden tagja alacsony termetű, és vékony alkatú, így gyerekkoromban folyamatosan azt hallgattam, hogy kire ütött ez a lány, hogy ilyen magas? Gimis koromtól ezt a kérdést kiegészítették azzal a megjegyzéssel is, hogy nem édesanyád alkatát örökölted (aki negyven-egynéhány kilogramm). Felesleges volt ez az információ, volt tükör otthon, bele is szoktam sűrűn nézni, láttam, hogy magas vagyok és erős alkatú.

Harmadik évfolyamos gimnazista voltam, amikor elhívott egy fiú randizni, és beültünk egy - akkor igen felkapott - zenés pubba. Beszélgetés közben említette, hogy mennyire hasonlítok a volt barátnőjére. Pár órával később szólt, hogy nézzem, ott van a korábban említett volt barátnő, és rámutatott egy szőke hajú, alacsony, molett lányra. Kérdeztem tőle, hogy miben hasonlítok rá, szerintem nem egyezik a külsőnk, én magas vagyok és barna hajú. Mondta, hogy de, hasonlítunk alkatra. Az volt az első és egyben utolsó randink, mert nagyon megbántott. Viszont sikerült ennek hatására tíz kilótól megszabadulnom, és a súlyomat egy évig tartottam is.

Egyetem alatt és után megint visszajöttek a kilók, mert nem étkeztem egészségesen, és nem is sportoltam semmit.

Pár éve barátnőmmel úgy döntöttünk, hogy elmegyünk egy fesztiválra. Nagyon készültünk rá, vettem erre az alkalomra új ruhákat (egy farmer rövidnadrágot egy olyan trikóval, ami a köldökömig ér), fodrász behullámosította a hajamat, én pedig szépen kisminkeltem magam. Ahogyan mentünk a fesztivál helyszínére, az út szélén is bandáztak fiatalok, és amint egy társaság mellett elhaladtunk, hallom, hogy egy fiú odaszól nekem, hogy miért veszek fel olyan felsőt, amiből kivan a hasam, ha nincs is szép hasam. Mikor hátrafordultam, hogy megválaszoljam a kérdését, láttam, hogy a fiú fején egy fél dinnye van...

Azt nem mondom, hogy tönkrevágta az estémet a kérdése, de nem esett jól.

Következő héten bejelentkeztem személyi edzőhöz, illetve elkezdtem futni, és az étkezésemet is megreformáltam. Nikinek, az akkori edzőmnek mondtam, hogy az a cél, hogy a következő évben ugyanabban a felsőben már ne kapjak kritikát. Sikerült megint tíz kilót leadnom, és Niki rábólintott, hogy nyugodtan felvehetem.

Visszatérve a fesztiválos fiúra, én nagyon nem tudok azonosulni az ilyen emberekkel. Nem értem, hogy ettől neki miért jobb? Megalázzák ezzel a másikat és borzasztóan lerombolják az önbizalmát.

Mindennek oka van, valószínű ez azért történt, hogy áttérjek egy egészségesebb életmódra, sportoljak. Ami az érdekes, hogy mikor nőiesebb alkatú voltam, a férfiak részéről sokkal több pozitív visszajelzést kaptam, pedig azt hittem, hogy nekik a vékony, izmosabb lányok jobban tetszenek. Jelenleg egy férfi edzőm van, aki pont párt keres, és mesélte, hogy ő kimondottan a nőies alakú lányokat favorizálja, a sportosakat nem.

Úgyhogy, ízlések és pofonok, nehéz mindenkinek megfelelni - hogy ezekkel a közhellyel éljek -, de természetesen nem is az a cél, hanem az, hogy én jól érezzem magam a bőrömben.

A bejegyzés trackback címe:

https://pontmintte.blog.hu/api/trackback/id/tr8412332127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Yoan 2017.03.13. 20:47:44

Különösen egyetértek az utolsó mondattal. Nemcsak, hogy nem lehet, hanem nem is kell mindenkinek megfelelni, sőt: valakit kifejezetten direkt arcul kell csapni ízlés terén! :) Pl. egy dinnyefejű részeg pöcs nyilván azért nyilatkozik így, mert önmagával vannak megoldatlan gondjai, és aki jobb nála, azt elkezdi fikázni. De tudni kell, hogy az ilyenek torz szemüvegen keresztül nézik a világot, és mindig a náluk jobbat fogják szidni, mert a torz énképnek ez a tudatalatti önvédelmi mechanikája. Vagyis ez tulajdonképpen olyan, mintha az illető dicsérne, mivel tudat alatt veszélyesnek ítéli a nála jobbat, mert csak még fájdalmasabban érezteti vele, hogy ő maga milyen béna. Tehát az utolsó mondat megvalósítását pont az ilyenekkel kell gyakorolni. A fenti logika alapján tehát minden ilyen dinnyefejű fikázásának erősítenie kell az énképünket. Sok sikert! ;)
süti beállítások módosítása